Verbeter statistieken, verlaag kosten en respecteer de tijd van de klant

Met Wachtrij-Callback bent u in staat klantervaring te optimaliseren, doordat het voor bellers mogelijk is een terugbelverzoek in te dienen op basis van uw callcenter- voorwaarden. Wanneer uw callcenter te druk is, schiet Wachtij-Callback u op indrukwekkende wijze te hulp door de klant terug te bellen zodra een medewerker beschikbaar is.

Waarom Wachtrij-Callback?

Deze toepassing vergroot klanttevredenheid door een alternatief te bieden voor wachten totdat er een medewerker beschikbaar komt. Dit gemak bezorgt uw organisatie een betere algehele klantervaring en dat kan elke sector waarderen. Laat uw beller niet langer in de wacht staan en geef hen de mogelijkheid om teruggebeld te worden door een beschikbare medewerker.

Hoe werkt het?

Zodra Evolve IP’s gehoste PBX-platform een gesprek identificeert dat niet voldoet aan uw klantervarings-doelen, biedt Wachtrij-Callback de mogelijkheid teruggebeld te worden zodra de eerstvolgende medewerker beschikbaar komt. Het platform bevestigt het telefoonnummer van de beller of vraagt hem/haar het nummer in te voeren via het toetsenbord op de telefoon. Nadat de beller de verbinding verbreekt, behoudt een placeholder zijn/haar plek in de wachtrij. Zodra de placeholder met een medewerker verbonden wordt, belt het systeem automatisch de klant, zodat er een medewerker aan de lijn is als de klant zijn/haar telefoon opneemt.

Callcenter-Callback Flow

Voordelen:

Voor uw callcenter:
  • Vergroot klanttevredenheid door rekening te houden met de tijd van uw bellers, biedt hen de mogelijkheid om teruggebeld te worden door een mederwerker.
  • Verminder het aantal onbeantwoorde oproepen.
  • Verlaag inkomende gesprekskosten, omdat de beller niet meer in de wacht hoeft te staan.
  • Deal met pieken in belvolume door technologie in te zetten in plaats van meer medewerkers.
Voor uw klant:
  • De waardevolle tijd van uw klant wordt verspild aan het wachten op een medewerker.
  • Uw klant kan doorgaan waar hij/zij mee bezig was, terwijl het systeem zijn/haar plek in de wachtrij bezet houdt.

Verbeter statistieken. Verlaag kosten. Respecteer de tijd van de klant met WFM

De Evolve IP Wachtrij-Callback calculator geeft u een schatting van ROI en van wat u mogelijk kan besparen, op basis van een aantal factoren, zoals: belvolume, wacht- en gesprekstijden en gesprekskosten. Probeer het gerust uit!