Q: Hebben jullie een service level agreement ?

A: Ja, Evolve IP biedt gegarandeerde SLA’s op ons kernplatform. Evolve IP beoordeelt daarnaast elk gesprek met een Mean Opinion Score (MOS) en gebruikt algoritmes om het ervaren team van technici te waarschuwen bij het minste of geringste probleem met de kwaliteit van onze service.

Q: Hoe voeg ik gebruikers toe,  hoe ga ik om met (MAC’s) en hoe lang duurt het voordat jullie technici hiervoor ter plaatse zijn?  

A: Toepassen van MAC’s is simpel via een muisklik in het  functioneel beheerdersportaal : OSSmosis Portal. Het is niet meer nodig om een technicus te laten komen om MAC’s toe te passen.

Q: Waar staan jullie datacenters?

A: Evolve IP heeft geografisch redundante datacenters in de Verenigde Staten (Wayne, PA, Philadelphia, PA en Las Vegas) en in Europa (UK, Nederland). Evolve IP is SOC3-gecertificeerd.

Q: Wat gebeurt er als een van de datacenters door calamiteiten uitvalt?

A: Al onze actieve platforms en componenten zijn volledig redundant. Als een van de datacenters door calamiteit, bijvoorbeeld stroomstoring, uitvalt wordt het gehele klantverkeer direct overgenomen door een tweede platform op een andere locatie. In Nederland beschikt Evolve IP over twee locaties, Amsterdam en Delft.

Q: Is het mogelijk om mijn telefoonsysteem te integreren met sommige van mijn softwaretoepassingen?

A: Ja, de gehoste oplossing van Evolve IP is ontworpen om te voldoen aan de industrie standaard. Daarom kunnen onze klanten hun voordeel doen met reeds bestaande integraties voor toepassingen zoals Outlook, Salesforce, Microsoft, Zendesk en vele anderen. Het Evolve IP-platform wordt  ondersteund door open API’s (application programming interface), die integratie met uw toepassingen mogelijk maken.

Q: Hoe worden gebruikers getraind?

A: Evolve IP biedt verschillende trainingsmethodes aan, zodat we altijd goed kunnen aansluiten bij de manier waarop uw gebruikers graag leren. Trainingen kunnen op locatie of via internet (aangepast of algemeen) worden gegeven. Daarnaast beschikken we over een schat aan gebruiksaanwijzingen en Quick Tip-video’s die op elk gewenst moment kunnen worden geraadpleegd.

Q: Hoe ontwerp of verander ik mijn gespreksstroom?

A: Tijdens de initiële implementatie zal een ervaren Evolve IP-projectmanager met u overleggen hoe uw gespreksstroom het beste ingeregeld kan worden. Met wat training zal uw administrator in staat zijn om vrijwel elke noodzakelijke wijziging aan te brengen in uw gehoste telefoonsysteem via ons prijswinnende OSSmosis Portaal.

Q: Wat gebeurt er aan het einde van de contractduur, ben ik dan eigenaar van de apparatuur?

A: Een van de voordelen van het Evolve IP-model is bescherming tegen verouderde technologie. De telefoonapparatuur maakt deel uit van het as-a-service-model en valt volledig onder beheer van Evolve IP.

Q: Wat gebeurt er als er nieuwe telefoonmodellen op de markt komen?

A: In tegenstelling tot sommige providers die u een leaseovereenkomst laten sluiten met een externe partij, is een gehoste PBX-oplossing van Evolve IP op abonnementsbasis voor een vooraf vastgestelde termijn. Aan het einde van de termijn kunt u ervoor kiezen om de technologie te laten vernieuwen.

Q: Kan ik mijn bestaande handsets hergebruiken?

A: Evolve IP heeft in het verleden standaard SIP-protocollen gebruikt om VoIP-services te leveren. Daardoor zijn veel op de markt verkrijgbare SIP-telefoons compatibel met de diensten van Evolve IP. We hebben echter diepgaande integraties ontwikkeld met de bij de service inbegrepen telefoons, om one-touch-provisioning mogelijk te maken, e112 te ondersteunen en visuele toegang tot bedrijfsdirectories direct op de telefoon mogelijk te maken. Daarom raden we gebruikers ten zeerste aan om hun voordeel te doen met door Evolve IP geleverde telefoons. Als u oudere apparatuur heeft waarin u hebt geïnvesteerd, hebben we vaak programma’s en stimuleringsmaatregelen beschikbaar waarmee u uw apparatuur kunt upgraden.

Q: Wat als ik al een contract bij iemand anders heb voor mijn spraakservice of voor mijn WAN?

A: Over het algemeen kan Evolve IP aansluiten op uw WAN en kunt u aan uw verplichtingen jegens uw bestaande provider voldoen. Wat de spraakservice betreft, zal de Evolve IP-oplossing uw bestaande telefoondienst vervangen en zouden eventuele contractuele verplichtingen in overweging moeten worden genomen.

Q: Welke certificeringen heb ik nodig om uw systeem te beheren?

A: Voor de Evolve IP telefoonsysteemoplossing is geen certificering nodig. Via het gebruiksvriendelijke Administrator Portaal OSSMosis kunnen geautoriseerde administrators eenvoudig wijzigingen aanbrengen in het systeem.

Q: Wat als mijn netwerk uitvalt?

A: Evolve IP’s netwerkarchitectuur is gefundeerd op overlevingsvermogen. Alle klanten krijgen advies over secundaire lokale toegangspunten die Evolve IP kan gebruiken voor failover, zodat services altijd beschikbaar zijn. Als uw vestiging om wat voor reden ook in gevaar is, zal de cloudgebaseerde architectuur beschikbaar zijn in de cloud, en zal automatische failover naar mobiele telefoons of alternatieve locaties mogelijk zijn.

Q: Er is mij verteld dat ik een MPLS-netwerk nodig heb voor mijn systeem op locatie – geldt dat ook voor uw systeem?

A: Evolve IP kan service leveren voor een groot aantal verschillende toegangstypes. We kunnen ons eigen volledig beheerde privé-netwerk installeren, uw bestaande MPLS-netwerk verbinden met onze cloud, openbare IP gebruiken of een combinatie van dit alles, om redundantie en overlevingsvermogen te optimaliseren.

Q: Is onderhoud inbegrepen?

A: Veel systemen vereisen ondersteuningsovereenkomsten voor hardware/software-upgrades en routinefixes. Bij een gehoste VoIP-oplossing van Evolve IP zijn alle upgrades en hardwarefixes inbegrepen. U moet weten dat bij sommige gehoste providers onderhoud niet inbegrepen is, dus het is belangrijk dat u dit controleert.

Q: Is Evolve IP een carrier?

A: Ja, Evolve IP is een cloudserviceprovider die haar eigen privénetwerk op uw locaties kan installeren, uw bestaande datanetwerk kan gebruiken, openbare IP-connectiviteit kan gebruiken of een combinatie daarvan.

Q: Kan het Evolve IP-systeem worden geïntegreerd met mijn intercom of de box bij mijn voordeur?

A: Ja, dat kan.