Menu
Blog

Cloud Contact Center: de voordelen voor de ICT manager

Cloud Contact Center: de voordelen voor de ICT manager

 Van on-premise naar software uit de cloud

Snel inspelen op veranderende marktomstandigheden in de klantcontact markt vergt veel van uw ICT-afdeling. Tegelijkertijd staat het budget onder druk en vragen veiligheid en privacy veel aandacht. Cloud contact center diensten geven u de ruimte om te focussen op de business.

Er is een belangrijke verandering gaande in hoe uw klanten contact met u willen opnemen. Naast de telefoon is er behoefte aan contact via e-mail, chat en social media. Contact centers over de hele wereld heroverwegen hun klantcontactstrategie. Veel organisaties onderzoeken de mogelijkheid om de bestaande apparatuur uit te breiden met nieuwe media of zoeken naar alternatieven.

In dit artikel zetten wij de voordelen van een Cloud Contact Center voor u op een rij. Wilt u hier diepte-informatie over? Lees dan ons whitepaper ‘Cloud contact center: de voordelen voor ICT’!

Voordelen van een Cloud Contact Center voor ICT:

1. Geen onderhoud meer en dalende beheerkosten

Uw bestaande contact center software platform wordt steeds complexer en het beheer ervan vergt steeds meer tijd en specifieke IT & telecom expertise. Met Cloud Contact Center heeft u geen nieuwe apparatuur meer nodig op uw locatie(s) en doet Evolve IP het technisch beheer van de omgeving. Evolve IP kan u nog verder ontzorgen door de 1e lijn support naar de gebruikers te bieden. Uw ICT-personeel is geen tijd meer kwijt met het onderhouden van systemen en u hoeft geen personeel te trainen met (merk)specifieke IT & telecom kennis. De beheerkosten dalen en uw medewerkers kunnen zich focussen op de tactische en strategische ondersteuning van de business

On premise vs Cloud overall voorkant screenshot

2. Altijd de nieuwste technologie

Een contact center in de cloud geleverd is een Software-as-a-Service (SaaS) dienst, zo beschikt u altijd over de nieuwste software versie en functionaliteiten. Met een Cloud Contact Center bent u klaar voor de toekomst. U hoeft zich niet druk te maken welke social media kanalen komend jaar gaan hypen of tijdens het doorvoeren van ‘moves adds and changes’ af te vragen wat de impact is op de achterliggende systemen. Een Cloud Contact Center is altijd up-to-date door te koppelen met de gangbare systemen en communicatie kanalen.

Benieuwd naar de standaard koppelingen van een Cloud Contact Center? Download hier een handig factsheet: Standaard integraties met Cloud Contact Center. 

3. U kan zelf wijzigingen doorvoeren

Heeft u nog dagelijks te maken met wijzigingen die de klantcontact manager direct doorgevoerd wil hebben? Dit behoort vanaf nu tot het verleden. Het functionele beheer kunnen ze namelijk helemaal zelf doen. Met de uitgebreide set aan online beheertools worden aanpassingen op ieder moment, vanaf ieder device en vanaf elke willekeurige locatie doorgevoerd. Het contact center kan direct ontlast worden door het real-time wijzigen van bijvoorbeeld routeringen, welkomstboodschappen en wachtrijverkorting.

4. De oplossing groeit mee met uw organisatie

De kwalitatieve voordelen van cloud contact center diensten zijn net als bij andere cloud diensten onmiskenbaar. Vaak draait het echter in belangrijke mate om de kosten. In plaats van een grote   investering in de aanschaf van apparatuur en licenties kunnen organisaties nu werken op basis van een maandabonnement afhankelijk van het gebruik. Cloud diensten betaalt u naar gebruik en zijn flexibel en schaalbaar. U investeert niet in een uitbreiding van uw bestaande contact center omgeving, maar u voegt eenvoudig gebruikers of functionaliteiten toe. Hierdoor is het eenvoudig om verschillende functionaliteiten te testen zodat u weet welke functionaliteiten het beste bij uw dienstverlening passen.

Voordelen van een Cloud Contact Center bij Evolve IP

Optimale veiligheid

Evolve IP hanteert stringente eisen rond security en privacy. Zo hebben wij goed ingerichte processen rond het uitvoeren van security-patches en updates binnen de vooraf besproken service window. Hiernaast is er een interne policy voor het vertrouwelijk omgaan met privacy gevoelige gegevens. Mocht u vragen hebben of er toch nog een probleem zijn, dan staat het customer service team van Evolve IP 7 dagen per week 24 uur per dag voor u klaar.

Trusted cloud, ISO 27001 gecertificeerd

De cloud contact center diensten van Evolve IP voldoen aan Nederlandse wetgeving, zijn ISO 27001 gecertificeerd en worden geleverd uit de Evolve IP trusted cloud. Onze trusted cloud is een Nederlands, redundant IP netwerk en bevat meerdere datacenters voor levering van onze diensten en opslag van uw gegevens. Door een directe koppeling van onze dienstverlening op uw bedrijfsnetwerk, wordt een service level van 99,95% behaald en het risico op security incidenten geminimaliseerd.

Vraag het aan Evolve IP

Evolve IP is reeds voor vele organisaties de gesprekspartner in klantcontact. Benieuwd welke voordelen uw bedrijf kan realiseren met Cloud Contact Center? Neem contact op met een Evolve IP consultant via 088 - 428 31 11 of vul ons contactformulier in via deze link.

 

Anderen bekeken ook

Nog meer interessante artikelen

Transformatie van Mtel/Evolve IP Europe bijna voltooid Is uw telefoonsysteem toe aan een upgrade? De financiële voordelen van Cloud contact centers
Meer nieuws

Meer weten?

Evolve IP is de gesprekspartner in klantcontact. Wij gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden voor uw organisatie.

Bel mij terug
Deze site gebruikt cookies voor analytische doeleinden om de inhoud van de site en de advertenties aan te passen aan jouw interesses. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Meer weten? Raadpleeg onze privacy statement.
Close
Whitepaper

De belangrijkste stuurinformatie voor uw contact center

Download Nu
Chat met ons