Menu
Blog

Voorspellen maakt een contact center in 2030 overbodig

Voorspellen maakt een contact center in 2030 overbodig

Voorspellen maakt een Contact Center in 2030 overbodig

Er is geen klant in de wereld die wakker wordt met het idee om de dag te beginnen met een telefoontje naar uw contact center. Klanten nemen alleen contact op met uw klantenserviceteam als dat echt nodig is, bijvoorbeeld als ze een klacht hebben over uw product of dienst of als uw communicatie niet duidelijk is geweest.

Evolve IP vindt dat elke organisatie tot doel moet hebben om klanten op hun wenken te bedienen. Vragen moeten worden beantwoord voordat ze zelfs maar opkomen bij de klant. In deze visie is het voorspellen van waarom, wanneer en hoe een klant contact met u gaat opnemen essentieel. Net als proactief kunnen communiceren via verschillende kanalen. En dat hoeft niet ingewikkeld te zijn!

Als u thuiskomt en het licht doet het niet dan wilt u weten of het probleem in uw eigen huis zit of in het netwerk. Na het controleren van de stoppenkast, belt u het nummer van de netbeheerder. Deze wordt op het moment van een netwerkstoring overspoeld met steeds dezelfde vraag en de stoom komt uit de oren van klantenservicemedewerkers. Dat kan ook anders!

Een intelligente bereikbaarheid applicatie detecteert dat er plotseling veel klanten bellen uit een bepaalde regio. Daarop wordt automatisch de volgende meldtekst geactiveerd:

“Welkom. Er is op dit moment een storing in uw regio. Wij doen ons uiterste best om deze zo snel mogelijk op te lossen. Kies 1, als u via SMS updates wilt ontvangen. Kies 2, indien u een andere vraag heeft.”

Organisaties die zeggen klantgericht te zijn, hebben nu de mogelijkheid de daad bij het woord te voegen. En dat hoeft geen kostenpost te worden, want de implementatie van voorspellend klantcontact levert al snel rendement op. Er zijn succesvolle use-cases voor zowel uitgaande als inkomende contacten.

“ Van het inkomende contactvolume kan over het algemeen 30% automatisch verwerkt worden.”

Hierdoor bespaart u onmiddellijk geld op livecontacten. Uitgaande interacties zullen daarnaast voorkomen dat klanten contact met u opnemen. Dergelijke contacten kosten doorgaans slechts 10% van een livecontact. Uiteindelijk zal het mogelijk worden vrijwel al het inkomende klantcontact te voorkomen en worden klanten op hun wenken bediend.

Bij Evolve IP hebben we al voor veel klanten voorspellende klantcontactoplossingen geïmplementeerd. We delen graag onze ervaringen om ook voor uw organisatie een win-win-win-situatie te realiseren, om te beginnen met ons whitepaper. Hierin bespreken wij alle voordelen van klantcontactvoorspelling. We steken geen academische betogen af en praten niet over wiskundige algoritmen, maar houden het praktisch, zodat u vandaag nog aan de slag kunt gaan. Reis met ons mee en laat u inspireren om van deze wereld een betere plek te maken!

"De Voordelen van Voorspellen"

Voorkant whitepaper voorspellen screenshot slagschaduw

Download ons whitepaper en kom alles te weten over de voordelen van voorspellen! Na het lezen van het whitepaper weet u:

♦ Wat de voordelen van voorspellen zijn voor uw klanten;
♦ Wat de voordelen van voorspellen zijn voor uw organisatie;
♦ Hoe u zelf kunt starten met voorspellen.

 

Download het whitepaper knop

 

Anderen bekeken ook

Nog meer interessante artikelen

Blije klanten: Klanten willen beleving Online Contact Center brochure Opname webinar: Hoe zorgt u ervoor dat u meer klanten over alle kanalen kunt bedienen?
Meer nieuws

Meer weten?

Evolve IP is de gesprekspartner in klantcontact. Wij gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden voor uw organisatie.

Bel mij terug
Contactcenter manager
ICT manager
Overig
Ik ga akkoord

Bij het verzenden van het formulier geeft u toestemming dat Evolve IP uw persoonsgegevens verwerkt om u via verschillende marketingkanalen (via telefoon, post, e-mail of social media) te informeren over onze producten, diensten en actualiteiten binnen het vakgebied. Wilt u geen informatie van ons ontvangen, dan kunt u zich afmelden via de opt-out of per e-mail naar info@evolveip.eu. Meer weten? Raadpleeg onze privacy statement.
Deze site gebruikt cookies voor analytische doeleinden om de inhoud van de site en de advertenties aan te passen aan jouw interesses. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Meer weten? Raadpleeg onze privacy statement.
Close
Chat met ons