Menu
Blog

Voorspellen maakt een einde aan keuzemenu’s

Voorspellen maakt een einde aan keuzemenu’s

Voorspellen maakt een einde aan keuzemenu’s

Ingewikkelde keuzemenu’s zijn een grote ergernis voor klanten. Desondanks worden deze nog op grote schaal toegepast om te achterhalen waarom een klant telefonisch contact opneemt. Het ‘om u beter van dienst te kunnen zijn’ komt erop neer dat, als je weet waarom een klant belt, je deze dan direct kunt doorverbinden naar een medewerker met de juiste kennis. Dat is prettig maar het kan nog beter!

Keuzemenu’s zijn met name irritant omdat ze niet relevant zijn. Als ik nog geen klant ben, dan heb ik niets aan de keuzes “kies 1 voor storingen” en “kies 5 voor vragen over uw factuur”. En als ik vijf minuten geleden ook al gebeld heb wil ik gewoon doorverbonden worden met dezelfde afdeling die ik eerder gesproken heb en bij voorkeur dezelfde medewerker. Voorspellen waarom een klant contact opneemt maakt een keuzemenu overbodig.Blog voorspellen maakt keuzemenus overbodig3

Door middel van een eenvoudige koppeling met het afsprakensysteem heeft een autoschade herstelbedrijf geen keuzemenu meer nodig:

• Is er voor het telefoonnummer van de beller geen afspraak bekend, dan wordt de beller automatisch gerouteerd naar het centrale afsprakenbureau/verkoop;

• Belt de klant vóór het tijdstip van de afspraak, dan wordt een boodschap gespeeld: “Welkom. Indien u uw afspraak van woensdag half tien wilt wijzigen, kies dan 1. Belt u voor iets anders, blijft u dan aan de lijn.” Het wijzigen van afspraken kan volledig via selfservice afgehandeld worden;

• Belt de klant tijdens de afspraak dan wil hij of zij weten of de werkzaamheden al gereed zijn. Het gesprek wordt dan gerouteerd naar de vestiging waar de auto staat;

• Voor gesprekken na de afspraak is het waarschijnlijk dat iemand ontevreden is. Het gesprek gaar dan direct naar de centrale klantenservice.

Organisaties die zeggen klantgericht te zijn, hebben nu de mogelijkheid de daad bij het woord te voegen. En dat hoeft geen kostenpost te worden, want de implementatie van voorspellend klantcontact levert al snel rendement op. Er zijn succesvolle use-cases voor zowel uitgaande als inkomende contacten. Van het inkomende contactvolume kan over het algemeen 30% automatisch verwerkt worden. Hierdoor bespaart u onmiddellijk geld op livecontacten. Uitgaande interacties zullen daarnaast voorkomen dat klanten contact met u opnemen. Dergelijke contacten kosten doorgaans slechts 10% van een livecontact. Uiteindelijk zal het mogelijk worden vrijwel al het inkomende klantcontact te voorkomen en worden klanten op hun wenken bediend.

“Kies 088 428 31 11, als u voortaan wilt voorspellen waarom een klant belt!”

Bij Evolve IP hebben we al voor veel klanten voorspellende klantcontactoplossingen geïmplementeerd. We delen graag onze ervaringen om ook voor uw organisatie een win-win-win-situatie te realiseren, om te beginnen met ons whitepaper. Hierin bespreken wij alle voordelen van klantcontactvoorspelling. We steken geen academische betogen af en praten niet over wiskundige algoritmen, maar houden het praktisch, zodat u vandaag nog aan de slag kunt gaan.

Reis met ons mee en laat u inspireren om van deze wereld een betere plek te maken!

Voorkant whitepaper voorspellen screenshot slagschaduw

Download ons whitepaper en kom alles te weten over de voordelen van voorspellen! Na het lezen van het whitepaper weet u:

♦ Wat de voordelen van voorspellen zijn voor uw klanten;
♦ Wat de voordelen van voorspellen zijn voor uw organisatie;
♦ Hoe u zelf kunt starten met voorspellen.

 

Download het whitepaper knop

 

Anderen bekeken ook

Nog meer interessante artikelen

Blije klant: Hoe voldoet u aan de hoge eisen van uw klant? Blije agent: Hoe motiveert u uw medewerkers klantcontact? Kosten besparen: Hoe kunt u kosten besparen zonder aan kwaliteit in te boeten?
Meer nieuws

Meer weten?

Evolve IP is de gesprekspartner in klantcontact. Wij gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden voor uw organisatie.

Bel mij terug
Deze site gebruikt cookies voor analytische doeleinden om de inhoud van de site en de advertenties aan te passen aan jouw interesses. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Meer weten? Raadpleeg onze privacy statement.
Close
Whitepaper

De belangrijkste stuurinformatie voor uw contact center

Download Nu
Chat met ons