Menu
Blog

Wanneer is uw telefoonsysteem toe aan de Cloud?

Wanneer is uw telefoonsysteem toe aan de Cloud?

Wanneer is uw telefoonsysteem toe aan de Cloud?

Vandaag de dag maakt bijna iedereen al gebruik van het technische vernuft om persoonlijke muziek, foto's, e-mails en bestanden op te slaan in de “Cloud”. Ook het bedrijfsleven profiteert inmiddels van grote voordelen van “Cloud” diensten en weten daarmee hun bedrijfsresultaten en -efficiency te verhogen.

Communicatie systemen als een dienst

Een van de snelste ontwikkelingen op dit gebied betreft Communicatie systemen als een dienst, als vervanger voor de  (locatie gebonden) “on-premise” systemen. Steeds meer bedrijven nemen software als een dienst af uit de “Cloud” in plaats van het aanschaffen van software op locatie. Veelal is de aanleiding het naderende einde van de levensduur van de telefooncentrale, maar veel bedrijven realiseren zich ook dat “on-premise” systemen kostbaar zijn, niet flexibel en niet kunnen meebewegen met de uitdagingen die het bedrijf nu heeft. Een andere reden voor bedrijven om zich te heroriënteren is de komende uitfasering van het ISDN netwerk in Nederland. Dit heeft grote impact op telefoniesystemen.

Vanuit analyses van o.a. Frost & Sullivan blijkt dat  het aantal als dienst afgenomen zakelijke communicatielicenties de komende jaren zal verveelvoudigen.  Reden genoeg om u eens te oriënteren op uw situatie en de mogelijkheden te onderzoeken om uw communicatieplatform te moderniseren.  Drijfveren achter hedendaagse IT investeringen zijn gericht op verbetering van samenwerking en klantervaring. Bedrijven willen bovendien creativiteit en innovatie van medewerkers bevorderen.

Wat vind u belangrijk?

  • Verbeteren klantervaring en grip op het communicatieproces?
  • Een bedrijfszeker communicatiesysteem?
  • Bieden van flexibele werkplekken ondersteund met tooling om goed te blijven samenwerken?
  • Verlagen van de Total Cost of Ownership (TCO) van uw communicatieproces?
  • Uw communicatiekanalen uitbreiden en mee ontwikkelen met de markt?
  • Uw IT-personeel minder tijd aan systeembeheer laten besteden, maar meer tijd aan ICT strategie en ontwikkeling?

Verbeteren klantervaring en grip op het communicatieproces : In de Cloud gehoste systemen bieden grote mogelijkheden als het gaat om functionaliteit, schaalbaarheid en beschikbaarheid. U kunt hierdoor uitstekend inspelen op de wensen van uw klanten en de klantervaring verbeteren. Als gebruiker krijgt u direct toegang tot uw eigen web portaal voor alleen dié functionele instellingen die u nodig heeft om uw communicatieproces te managen. Over systeem- en technisch beheer hoeft u zich geen zorgen te maken.  Zo kunt u zelf eenvoudig gebruikers toevoegen of verplaatsen zonder tussenkomst van uw provider en zonder extra kosten.

Een bedrijfszeker communicatiesysteem: In de Cloud gehoste systemen zijn redundant uitgevoerd en altijd en overal beschikbaar.  Het maakt dus niet uit of uw bedrijf verhuist, of dat u elders gaat werken op locatie, uw Cloud systeem staat altijd tot uw beschikking.

Bieden van flexibele werkplekken ondersteund met tooling om goed te blijven samenwerken: Waar u en uw medewerkers ook werken, Cloud systemen maken het mogelijk om uitstekend te blijven samenwerken.

Verlagen van uw Total Cost of Ownership: Wanneer uw dienst wordt geleverd vanuit de cloud, profiteert u van een lagere TCO dan met apparatuur op locatie. U stemt uw dienst af met uw behoefte en betaalt alleen voor wat u gebruikt. Geen over dimensionering meer van een on-premissysteem. Er zijn geen grote investeringen m.b.t. hardware of inregelen van backupsystemen. Prettig is dat de diensten geleverd worden tegen een voorspelbare maandelijkse last, zonder hoge kapitaallasten. 

Uw communicatiekanalen uitbreiden en mee ontwikkelen met de markt:  U bent in staat mee te ontwikkelen met de markt en in te spelen op de eisen die tegenwoordig gesteld worden door klanten en medewerkers. Dat betekent dat uw bedrijf profiteert van automatische upgrades en toegevoegde nieuwe functies zonder extra kosten.  

Uw IT-personeel minder tijd aan systeembeheer laten besteden:  IT ontwikkelingen gaan snel en bieden veel mogelijkheden om uw bedrijfsprocessen te verbeteren. Wilt u niet dat uw IT personeel zich mee ontwikkelen en  meer tijd besteden met het brengen van ideeën uit de markt om uw bedrijfsprocessen te kunnen optimaliseren?  Met een gehost systeem kunnen uw medewerkers meer gedaan krijgen en waardevolle tijd terugkrijgen die voorheen werd besteed aan het onderhoud- en beheer van verouderde technologie. Stel je voor wat meer productief IT-personeel zou kunnen bereiken wanneer ze in staat zijn om zich te concentreren op uw kernactiviteit!

Benieuwd waar u op moet letten bij het kiezen van de juiste communicatie strategie? Download hier gratis ons whitepaper en kom erachter hoe u als ICT professional kunt voldoen aan de eisen die de (snel veranderende) markt stelt. 

Whitepaperblok Whitepaper Voordelen cloud

Anderen bekeken ook

Nog meer interessante artikelen

Transformatie van Mtel/Evolve IP Europe bijna voltooid Hoe kiest u als ICT professional de juiste communicatie strategie? Gratis naar de CCW Berlijn met Evolve IP!
Meer nieuws

Meer weten?

Evolve IP is de gesprekspartner in klantcontact. Wij gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden voor uw organisatie.

Bel mij terug
Deze site gebruikt cookies voor analytische doeleinden om de inhoud van de site en de advertenties aan te passen aan jouw interesses. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Meer weten? Raadpleeg onze privacy statement.
Close
Whitepaper

De belangrijkste stuurinformatie voor uw contact center

Download Nu
Chat met ons