Menu
Blog

Zorg voor zon tijdens iedere klantreis

Zorg voor zon tijdens iedere klantreis

Zorg voor de zon tijdens iedere klantreis

Klanten verlangen een steeds persoonlijker contact met organisaties waarmee zij zakendoen. Zij snappen dat extra dienstverlening meer kost en zijn bereid om hiervoor te betalen. Kunt u al differentiëren in het contact met uw klanten?

Veel klanten nemen nog contact op via de telefoon en komen dan terecht in het welkomstmenu. ‘Goedemorgen, om u beter van dienst te zijn, volgt nu een keuzemenu. Kies 1 wanneer u vragen hebt over uw product of dienst, ’kies 2 wanneer u met sales wilt spreken’, etc.… Dit is níét de service die zij verwachten! Wanneer je klant bent bij een organisatie, dan betaal je voor de geboden service en dan wil je dat je als klant behandelt wordt met een vip-treatment. 

Wanneer je belt als bestaande klant wil je horen “Goedemorgen mevrouw Jansen, uw bestelling van gisteravond is onderweg en wordt morgen geleverd. Kies 1 wanneer u vragen heeft over deze bestelling of 2 om naar het hoofdmenu te gaan”. De beller wordt herkend, erkend als klant én er wordt ingespeeld op de mogelijke reden waarvoor contact met uw organisatie gezocht wordt.

Dit klinkt indrukwekkend, maar is technisch vrij eenvoudig te realiseren. U koppelt uw CRM- en ERP-systeem aan uw klantcontactomgeving en stelt de juiste business rules in waarmee u de journey van uw klant wilt beïnvloeden. Uw CRM moet dan wel gegevens bevatten waarmee:

a) U de klant kunt herkennen. Bijvoorbeeld op basis van het telefoonnummer
b) U de laatste acties kunt achterhalen die de klant met uw organisatie heeft ondernomen

Vanuit Evolve IP zorgen wij dat uw CRM bij elke belpoging wordt geactualiseerd met het nummer waarmee contact wordt opgenomen. Er wordt, zodra een nog onbekende beller zich bekend maakt via zijn klantnummer, gevraagd of het telefoonnummer opgeslagen mag worden. Geheel geautomatiseerd zonder dat een kcc-medewerker betrokken is. Meer dan 80% van de bellers staat dit toe omdat zij weten dat dit bijdraagt aan een betere service.

“Uw dienstverlening verandert van reactief naar proactief.”

Door uw CRM-systeem te koppelen met het multichannel Contact Center van Evolve IP kunt u het CRM vanuit de verschillende klantcontact kanalen voeden met informatie over de klant. Deze informatie wordt centraal in het CRM opgeslagen waardoor een 360 graden klantbeeld ontstaat. U kunt nu (pro-)actief inspelen op de reis van uw klant! Nieuwe technologie als Internet of Things zorgt ervoor dat u als leverancier eerder weet dat een apparaat kapot is dan dat uw klant hier de nadelige effecten van ervaart. U dient uw dienstverlening dan ook anders in te richten om aan de wensen van uw klant te kunnen voldoen. 

Stoom uw organisatie klaar!

Voorkant whitepaper voorspellen screenshot slagschaduw

Stoom uw organisatie klaar door een roadmap voor een toekomst vaste klantcontact strategie op te stellen. Begint de zon voor uw organisatie al te schijnen? Lees dan ons whitepaper om te ontdekken welke deuren voor u open gaan wanneer u de klantreis kunt voorspellen.

 

Download het whitepaper knop

Anderen bekeken ook

Nog meer interessante artikelen

De 6 stappen naar omnichannel klantcontact Onderscheid uw omnichannel strategie met deze 8 tips Telefonie in uw Zendesk omgeving
Meer nieuws

Meer weten?

Evolve IP is de gesprekspartner in klantcontact. Wij gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden voor uw organisatie.

Bel mij terug
Contactcenter manager
ICT manager
Overig
Ik ga akkoord

Bij het verzenden van het formulier geeft u toestemming dat Evolve IP uw persoonsgegevens verwerkt om u via verschillende marketingkanalen (via telefoon, post, e-mail of social media) te informeren over onze producten, diensten en actualiteiten binnen het vakgebied. Wilt u geen informatie van ons ontvangen, dan kunt u zich afmelden via de opt-out of per e-mail naar info@evolveip.eu. Meer weten? Raadpleeg onze privacy statement.
Chat met ons