Menu
Nieuws

Interview met Remco Spierings, Sales directeur Evolve IP Europe

Interview met Remco Spierings, Sales directeur Evolve IP Europe

Slimme communicatie zorgt voor blije klanten

Evolve IP verbreedt zich in Europa van cloud communicatie leverancier met focus op klantcontact, tot The Cloud Strategy Company ™: de partner voor levering van geïntegreerde ICT oplossingen voor zakelijke cloud communicatie en cloud computing. 

Waar staat Evolve IP voor? 

“Binnen Nederland is Evolve IP gefocust op Cloud Communications: telefoniesystemen en Contact centers / Call centers. Hier zijn we zeer succesvol in. Steeds grotere contact centers stappen over naar onze cloud dienstverlening en hier zitten steeds meer internationale spelers bij. Mede door deze groei is Evolve IP opgenomen in de Gartner Magic Quadrants voor Unified Communications en Contact Centers. Evolve IP, The Cloud Strategy Company™, helpt haar klanten met de migratie van hun ICTomgeving naar de cloud. Binnen onze cloud omgeving kunnen zij kiezen voor geïntegreerde dienstverlening zoals: Contact Center / Call Center, IP Telephony, Unified Communications en binnenkort ook voor Virtual Desktops, Disaster Recovery, IaaS en meer. Hier maken dagelijks al 420.000 personen gebruik van.”

  Wat heeft de overname door Evolve IP betekent voor Nederlandse klanten?

 “Evolve IP heeft in de US een NPS van 78 en een 95% klanttevredenheid. In Nederland hebben we een groot deel van onze dienstverlening aangepast zodat wij deze cijfers zo snel mogelijk ook realiseren. We hebben flink geïnvesteerd in onze infrastructuur zodat deze onze groei kan faciliteren. We hebben voor onze klanten een nieuwe   webbased managementportal OSSmosis™ geïntroduceerd waardoor zij zelf beter in staat zijn om de door hun afgenomen dienstverlening functioneel te beheren. Hiernaast   hebben we een klantenportal ingericht voor al onze diensten en onze serviceprocessen tegen het licht gehouden. Deze acties hebben geresulteerd in een hogere   klanttevredenheid.”

 Hoe is het afgelopen jaar verlopen? 

 “We zijn wederom flink gegroeid door de stijgende vraag naar Cloud communicatieoplossingen. Hiernaast hebben we verschillende integraties met CRM-, ERP- en ticketing-   systemen gebouwd vanuit onze telefonie-, IVR- en contactcenter oplossingen om deze omgevingen steeds slimmer te maken. Zo worden klanten niet alleen herkend, maar   kan er ook proactief op de customer journey worden ingespeeld waardoor klanten sneller worden geholpen. Of doordat medewerkers in een keer de juiste vraag kunnen   stellen, of doordat de klant zelf achter de knoppen kan zitten met selfservice.”

“Wereldwijd bieden we ICT-dienstverlening voor meer dan 1900 organisaties waaronder 's werelds grootste merken”

 Welke ontwikkelingen kunnen contact center managers dit jaar verwachten

 “De thema’s binnen klantcontact zijn nog steeds hetzelfde: blije klanten, tevreden medewerkers en kosten besparen. Wij helpen dagelijks onze klanten om proactief op de   behoeften van hun klanten in te spelen. Hiermee dragen we bij aan alle drie de thema’s. Klanten zijn géén tijd kwijt doordat zij contact op moeten nemen met uw organisatie, de medewerkers krijgengeen terugkerende vragen en hebben afwisselender werk en de kosten van proactief klantcontact zijn nog geen 10% van de kosten van een live   contact met een medewerker.”

 “Een belangrijke ontwikkeling die hierin bijdraagt is die van integratie. Niet alleen van systemen, maar ook van de verschillende communicatiekanalen waarmee men contact   kan hebben. Evolve IP biedt al jaren een omnichannel cloud contact center (OCC) waarbij de verschillende klantcontact kanalen (telefonie, chat, mail en social media) vanuit   één applicatie door een agent aangestuurd worden. We zien dat de vraag naar OCC enorm toeneemt en hebben afgelopen jaar WhatsApp als extra klantcontact kanaal   toegevoegd. In December lanceert Evolve IP een geïntegreerde communicatieoplossing: UC-1. Dé Unified Communications oplossing voor zakelijke telefonie waarmee   medewerkers vanuit één applicatie toegang krijgen tot chat, telefonie en video presence. Hiernaast kunnen zij informatie zien, audio en web conferences opzetten en   schermen en bestanden delen.”

“Met UC-1 wordt samenwerken op afstand een stuk eenvoudiger!.”

Wat kunnen we volgend jaar van Evolve IP verwachten

“We gaan in 2019 dezelfde NPS en klanttevredenheidscijfers behalen voor onze cloud communicatieoplossingen als onze collega’s uit de US, of zelfs hoger! Zodra je eenmaal klant bij Evolve IP bent, wil je de rest van je ICT-dienstverlening ook bij ons onderbrengen. Evolve IP gaat voorzien in de behoefte van de markt om meerdere cloud diensten bij één partij af te nemen. Zo helpt Evolve IP organisaties met de transitie van hun ICT-omgeving naar de Cloud.

Hiervoor gaan we een breder portfolio bieden waarbij wij naast onze Cloud Communication dienstverlening ook Cloud Computing dienstverlening bieden zoals Desktop as a Service en Disaster Recovery as a Service. In het eerste kwartaal introduceren we Office 365 en kunnen dan voorzien in de behoefte aan flexibele werkplek dienstverlening. Ook is onze gehele dienstverlening globaal beschikbaar wat ons in staat stelt Europese bedrijven die internationaal opereren vanuit Europa te bedienen.

Meer informatie?

Wilt u meer weten over hoe Evolve IP u verder kan helpen met uw klantcontact? Neem voor een vrijblijvend gesprek contact met ons op via 088 – 428 31 11 of vul hier het contactformulier in. 

 

Anderen bekeken ook

Nog meer interessante artikelen

Hoe krijgt u beter inzicht in de performance van uw contact center? Uitdagingen voor het managen van gegevens en verwachtingen van uw stakeholders In controle: Gebruikt u de juiste tools om te kunnen meten, uitvoeren en bij te sturen?
Meer nieuws

Meer weten?

Evolve IP is de gesprekspartner in klantcontact. Wij gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden voor uw organisatie.

Bel mij terug
Deze site gebruikt cookies voor analytische doeleinden om de inhoud van de site en de advertenties aan te passen aan jouw interesses. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Meer weten? Raadpleeg onze privacy statement.
Close
Whitepaper

De belangrijkste stuurinformatie voor uw contact center

Download Nu
Chat met ons