Q: Kan Evolve IP’s Unified Communications dienen als PBX-vervanging?

A:Evolved Office wordt als een volledige PBX-vervanging aangeboden en verkocht. Het product kan op verschillende werkplekken ingezet worden. Van gemeenschappelijke ruimtes tot geavanceerde PBX-werkplekken, waar mobiliteit en UC-functies vereist zijn. Momenteel wordt standaard de Polycom VVX-lijn bij elke werkplek geleverd, samen met andere opties die op verzoek leverbaar zijn.

Q: Hoe ondersteunt Evolve IP’s oplossing audio conferencing?

A: Audioconferencing is inbegrepen bij elke Evolved Office-werkplek. Beheerders kunnen via ons OSSmosis portaal bepalen welke gebruikers toegang hebben tot de portal, om conferenties te beheren en te creëren. Eindgebruikers hebben volledige controle over het creëren van reserveringsvrije of geplande bridges. Deze functie is volledig geïntegreerd in Evolved Office en wordt intern meegeleverd.

Q: Hoe ondersteunt Evolve IP’s oplossing web conferening?

A: Web-collaboration is een op gebruik gebaseerd product, genaamd Evolved Office Meeting. Dit product wordt als een gehost aanbod geleverd door Evolve IP.
Web-collaboration heeft als gehoste service een gebruiksvriendelijke online interface. De achterliggende technologie geeft eenvoudig toegang tot sessies en vergaderingen, zonder firewall- en proxybarrières. Zo kunnen deelnemers makkelijk verbinding met elkaar maken. Web-collaboration bevat toepassingen voor vergaderingen, webinars, leren en ondersteuning.

Web-collaboration functies:
• Intuïtieve interface
• Multi-persoon video
• Ondersteuning voor meerdere talen
• Volledige end-to-end-encryptie
• Geïntegreerde audio conferencing (gebruikmaken van native conferencing van Evolved Office)
• Streamen van mediabestanden en live video
• Ondertiteling
• Integraties met software van derden – web-collaboration kan worden geïntegreerd met apps zoals o.a. Outlook, Salesforce, Facebook en open SOAP-gebaseerde webservices
• Wachtwoord join – Gebruikers kunnen deelnemen aan sessies d.m.v. het moderator- en toegangswachtwoord van de audioconferentie

Evolved Office ondersteunt SIP-gebaseerd videobellen naar andere apparaten d.m.v. video-functionaliteit (zoals de Polycom VVX500) of Softclients (Polycom Real Presence). Verschillende units met video-mogelijkheden zijn als upgrades beschikbaar voor de standaard Evolved Office PBX-werkplek.Evolved Office biedt ook native- of client gebaseerde integraties voor Microsoft Lync. Ongeacht of Lync wordt gehost op de klantlocatie in Evolve IP’s Cloud of door een serviceprovider (Evolve IP, Office 365 of anderen). De ingebouwde desk-to-desk videomogelijkheden van Lync kunnen worden gebruikt in combinatie met de zakelijke spraakkwaliteit die inherent is aan Evolved Office.

Q: Ondersteund Evolve IP’s UCaaS-software point-to-point video? Hoe zit het met video? Wordt dit standaard meegeleverd of worden MCU’s gebruikt?

A: Point-to-point video is een standaardfunctie van Evolved Office, voor video geschikte eindpunten.
Multiparty-video is mogelijk door gebruik van een MCU en is beschikbaar op bridge-basis in 8 en 16 gelijktijdige deelnemers bridges.

Q: Is er interoperabiliteit mogelijk met videosystemen van derden, zoals Tandberg (Cisco), Polycom, Lifesize, Vidyo, etc? Hoe wordt deze integratie geïmplementeerd?

A: Op standaarden gebaseerde video-eindpunten kunnen communiceren met Evolved Office-eindpunten door het gebruik van het multi-party video-aanbod. Derden kunnen deelnemen via SIP, H.323, Skype, Google Talk en WebRTC.

Q: Welke oplossingen biedt Evolve IP voor Unified Messaging en agendering?

A: Unified Messaging (voicemail-naar-email) is inbegrepen bij elke Evolved Office-werkplek. Bedrijven en/of gebruikers kunnen hun voorkeursinstellingen voor het afleveren van voicemail in de OSSmosis Administrator- of Gebruikersportaal beheren, of door een Outlookplug-in te gebruiken. Gebruikers kunnen standaard voicemail, email of beide gebruiken, evenals parameters voor emailnotificaties definiëren.

Tegen een extra vergoeding is het mogelijk gebruik te maken van voicemail-transcriptiediensten, welke geleverd worden door een samenwerkend servicebureau, om verschillende niveaus van automatische of handmatige transcriptie mogelijk te maken.

Lync-gebruikers kunnen plezier beleven aan de synchronisatie tussen hun Lync-presence (inclusief agenda) en hun Evolved Office-presence.
Gebruikers van Google Apps kunnen een click-to-call-integratie van een derde partij gebruiken vanuit alle Google-apps (inclusief email en agenda) en presence synchroniseren met Google Chat.

Q: Welke oplossingen biedt Evolve IP voor Instant Messaging en presence?

A: IM is beschikbaar als een Evolved Office-functie, d.m.v. onze Unity-client, Microsoft Lync of Google Apps te gebruiken.
Unity combineert telefoon-presence en Instant Messaging in een alles-in-één-client voor bedrijven, die geen gebruik maken van een oplossing voor bedrijfs-messaging en collaboration, zoals Microsoft Lync/Exchange of Google Apps.

Gebruikers van Microsoft Lync/Exchange kunnen hun bestaande oplossing integreren met Evolved Office of een gehoste oplossing van Evolve IP ontvangen. Er zijn twee vormen van Integratie mogelijk:

RCC (Remote Call Control): Het Evolved Office kan worden geïntegreerd met klant specifieke Lync-omgevingen, ongeacht of deze lokaal zijn of als een gehoste service in Evolve IP’s cloud. Deze integratie maakt o.a. mogelijk: click-to-dial vanuit Lync Communicator en Office-apps, inkomende schermpop-up van Lync- en Exchange-contacten en uitgebreide presence-integratie tussen Lync, Exchange-agenda en Evolved Office.

Lync Communicator-plug-in: Door gebruik te maken van een eenvoudige plug-in op de Lync-client, kunnen klanten Evolved Office integreren in hun lokale of gehoste Lync-omgevingen, zoals Office365 of Evolve IP’s gehoste Lync-product. Deze plug-in maakt o.a. mogelijk: click-to-dial vanuit de Lync-client en Office-apps, inkomende schermpop-up van Lync- en Exchange-contactpersonen en uitgebreide presence-integratie tussen Lync, Exchange-agenda en Evolved Office.

Google Apps-gebruikers kunnen hun bestaande Google-diensten integreren met Evolved Office d.m.v. een externe service: gUnify. Deze oplossing wordt aangeboden en verkocht door Evolve IP. De gUnify-service maakt o.a. mogelijk: gesprekslogging met click-to-call, uitgebreide presence met Google Chat, rapportage, contact-synchronisatie en Gmail-gesprekslabels.

Q: Welke UC-clients worden gebruikt met de oplossing van Evolve IP?

A; Gebruikers hebben verschillende opties om interactie met Evolved Office mogelijk te maken. De keuze van de klant kan afhankelijk zijn van andere door hen gebruikte toepassingen, of van de wens om in een klant loze omgeving te werken.

Oproep-en functiebeheer
De volgende functies kunnen worden gebruikt om UC-functies te beheren en oproepen te starten/controleren, bij gebruik van een telefoon of client (deskphone, softclient of mobiel) voor audio.

Persoonlijk OSSmosis Portaal (Webclient): Het OSSmosis-portaal is ontworpen om een zero-client, altijd toegankelijke methode te zijn om een beroep te doen op gebruikersfuncties, en het aanpassen daarvan. Daarnaast kunnen oproepen vanuit het portaal worden gestart/gecontroleerd.

Assistent-werkbalk (werkbalk voor Outlook, Firefox en IE): De assistent-werkbalk biedt in een handige plug-in dezelfde uitgebreide functies die het Persoonlijke OSSmosis Portaal heeft. Gecombineerd met de mogelijkheid om te bellen vanuit het adresboek en schermpop-ups weer te geven bij inkomende gesprekken..

Call Control Mobile (iOS, Android, Blackberry, Windows Phone): Call Control wordt gedistribueerd in samenwerking met Evolve IP en is beschikbaar in alle van toepassing zijnde App Stores. Gebruikers downloaden eenvoudigweg de app, selecteren Evolve IP als de carrier, loggen in en hebben vervolgens toegang tot dezelfde beheersfuncties als via de werkbalk en het OSSmosis Portaal.

Lync Communicator (Windows Thick Client): zoals eerder beschreven, kan Lync Communicator worden gebruikt om, naast een diepe integratie met Microsoft-desktoptoepassingen, hetzelfde niveau van call control te bieden als de toepassingen die hierboven vermeld zijn.

Google Apps / gUnify (Web Client): zoals eerder beschreven, kan Google Apps worden gebruikt als besturingsmechanisme voor Evolve Office-diensten.

Softclients
Elke SIP-compatibele softclient kan technisch gezien worden gebruikt, als de klant een voorkeur heeft voor PC-gebaseerde telefoniediensten. Wij bevelen echter het volgende aan:

Polycom Realpresence: Polycom’s spraak- en video-softclient voor Windows, Mac, iOS en Android.
Lync Communicator (Windows Thick Client): Evolve IP’s Lync Communicator plug-in kan worden gebruikt als een op zichzelf staande softclient, maar ook voor call control van desk- en mobiele telefoons. De plug-in zorgt daarnaast voor een naadloze overgang tussen deze verschillende communicatiemiddelen.

Q: Hoe ondersteunt Evolve IP de bovenstaande UCaaS-functies op mobiele platforms?
A: Call Control Mobiel (iOS, Android, Blackberry, Windows Phone): Call Control wordt gedistribueerd in samenwerking met Evolve IP en is beschikbaar in alle van toepassing zijnde App Stores.

Evolve Anywhere
Evolve Anywhere biedt de klant vast-mobiel integratie zonder de noodzaak voor extra apparatuur. Anywhere vereenvoudigt communicatie voor gebruikers onderweg en op afstand door de functionaliteit van een deskphone uit te breiden naar elk ander vast of mobiel apparaat, ongeacht het netwerk of fabrikant. Bellers bellen één nummer en kunnen de gebruiker bereiken op elk type telefoon: deskphone, mobiele telefoon en/of softphone kunnen tegelijkertijd overgaan.

Oproepen schakelen tussen apparaten
Gebruikers beleven plezier aan spraakcontinuïteit door het vermogen om live gesprekken van het ene apparaat naar het andere door te schakelen, zonder op te hoeven hangen.

Universele toegang tot functies
Gebruikers kunnen al hun zakelijke functies gebruiken, ongeacht welk apparaat ze gebruiken om te bellen of gebeld te worden.

Q: Heeft Evolve IP een webportaal voor klanten?

A: Ja, OSSmosis is Evolve IP’s prijswinnende klantenportaal dat controle geeft over Evolve IP-diensten en interacties. Waaronder MACD’s, facturering en meer.

Met OSSmosis heeft de klant volledige controle over de belangrijkste aspecten van zijn/haar telefoonsystemen, Contact Center, dashboards, virtuele servers, virtuele desktops en andere belangrijke Cloud services. Partners worden sterker, van het verkoopproces tot provisioning en implementatie. OSSmosis voor UCaaS-klanten heeft een hiërarchisch format om administrators, groepssupervisors en individuele, persoonlijke gebruikers binnen een organisatie sterker te maken. Het is ook beschikbaar voor Channel partners en Private Label partners.

Q: Kunnen er profielen worden aangemaakt via het OSSmosis-portaal, waar werknemers zich lid kunnen maken van verschillende profielen van UCaaS-mogelijkheden op basis van hun functie-eisen?

A: OSSmosis wordt geleverd aan een of meer aangewezen groepsadministrators met volledige organisatorische controle van alle services op totaal bedrijfsniveau (of een deel daarvan) en is ook beschikbaar voor individuele gebruikers, voor controle over hun eigen UC-ervaring en -functionaliteit.

Q: Welke toepasbare interfaces, API’s, webdienst-mogelijkheden, etc. biedt Evolve IP’s UC-oplossing?

A: Evolved Office wordt ondersteund door verschillende API’s om ontwikkeling door derden mogelijk te maken.
De volgende integraties zijn beschikbaar via een plug-in van derden of directe integratie met Evolved Office. Mogelijkheden en functies zijn afhankelijk van de toepassing zelf. In de meeste gevallen gaat het om integratie met in-app click-to-dial, schermpop-ups bij inkomende gesprekken en de mogelijkheid om oproepen automatisch te loggen.

Messaging en collaboration:
• Microsoft Outlook, Lync, Exchange
• Google Apps
• Lotus Notes
• eGroupware

CRM:
• Salesforce.com
• SugarCRM
• Microsoft Dynamics CRM / NAV
• ACT!
• Goldmine
• Maximizer
• Netsuite
• Sage CRM
• Sage 50
• Sage Saleslogix
• SuperOffice
• Vtiger
• eGroupware
• Leads360 / Velocifi
Accounting:
• Peachtree
Workforce management:
• Invision
• Monet WFM

Q: Is Evolve IP’s UCaaS-platform multi-tenant of gevirtualiseerd?

A: Het Evolve IP UCaaS-platform is 100% multi-tenant van alle services (Session Border Controller, kernapplicaties, functieservices, mediadiensten, etc.) en is ten alle tijde beschikbaar.

Q: Functioneert Evolve IP’s oplossing nog steeds als UC-functionaliteit zich deels in de cloud bevindt en andere UC-functionaliteit op locatie?

A: Evolve IP heeft haar UCaaS-oplossing zo ontwikkeld, dat locatie onbelangrijk is. Een treffend voorbeeld is waar de PBX wordt gehost in onze cloud en de UC-toepassing, zoals Lync, bij de klant woont. Een goed gedefinieerde API-verbinding maakt het voor presence en call control mogelijk om de locaties te overbruggen. Het omgekeerde is ook waar; de UC-applicatie kan gehost worden in onze Cloud, terwijl de PBX bij de klant woont.

Q: Kan een Evolve IP-klant voor sommige sites uw Cloud gebaseerde UC gebruiken en voor andere sites een lokale infrastructuur?

A: Evolve IP’s oplossing maakt voor de klant mogelijk een hybride oplossing gebruiken. Het is niet ongebruikelijk dat een klant met meerdere vestigingen verschillende integratieniveaus heeft.

Q: Hoe wordt de E112 ondersteund?

A: E112 wordt meegeleverd met Evolved Office op basis van werkplek (niet op basis van locatie). Dit betekent dat elke telefoon op een standaardlocatie is geregistreerd voor e112, maar dit kan per telefoon kan worden gewijzigd.

Q: Hoe worden noodoproepen doorgestuurd naar de alarmcentrale?

A: Tijdens de implementatie worden kantoorlocaties met behulp van een API ingebouwd in een DB van een derde partij. Wanneer telefoons worden geauthenticeerd voor gebruik, registreert elke DID zich bij de database met het adres en de DID. Twee applicaties worden gebruikt voor het handhaven van de nauwkeurigheid van 112-dossiers. Ten eerste heeft de telefoon een toepassing waarmee gebruikers bij het opstarten hun adres handmatig kunnen bijwerken, waardoor nieuwe adressen in de 112-DB worden geregistreerd. Webgebaseerde toepassingen van Evolve IP zorgen ervoor dat adressen direct in de 112-DB worden bijgewerkt. Nogmaals, elk telefoontje naar 112 duikt in de DB en routeert vervolgens naar de lokale alarmcentrale.